
Ο Γριμπαβιώτης Αλέξανδρος είναι παιδιατρικός εργοθεραπευτής απόφοιτος της σχολής εργοθεραπείας Αθήνας. Από το 2002 έχει εργαστεί σε κέντρα ειδικών θεραπειών καθώς επίσης και σε εξειδικευμένες δομές ημερήσιας φροντίδας ατόμων με σύνδρομα, νοητική υστέρηση και αυτισμό. Έχει αναλάβει ατομικές και ομαδικές συνεδρίες σε παιδιά και εφήβους. Οργανώνει και συμμετέχει σε ομάδες κοινωνικών δεξιοτήτων με εφήβους στο φάσμα του αυτισμού. Είναι εξειδικευμένος στη χορήγηση και αξιολόγηση αναπτυξιακών και νευρολογικών τεστ. Κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών από την Ιατρική σχολή του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης στη ‘’Διαταραχή ακουστικής επεξεργασίας.
Έχει λάβει πιστοποίηση στην αισθητηριακή ολοκλήρωση (Southern California USA), στη κινησιοπαιδαγωγική μέθοδο SHERBORN DEVELOPMENTAL MOVEMENT(SDM), στο μοντέλο των κύκλων (διαταραχές κοινωνικής επικοινωνίας στις διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές), στη σεξουαλική αγωγή και εκπαίδευση ατόμων με διαταραχές αυτιστικού φάσματος , στη μέθοδο δομημένης εκπαίδευση TEACCH, στη μέθοδο DIR-floortime approach για παιδιά με διάγνωση αυτισμού και προβλημάτων επικοινωνίας. Είναι πιστοποιημένος στην εφαρμογή, αξιολόγηση και παρέμβαση του Αθηνά Τεστ (διάγνωση δυσκολιών μάθησης) και Ά Τεστ (τεστ σχολικής ετοιμότητας) σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Έχει επάρκεια στην εφαρμογή και αξιολόγηση του ΕΔΕΠΠΕ (ερωτηματολόγιο διαπροσωπικής και ενδοπροσωπικής προσαρμογής παιδιών και εφήβων ). Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής του θεραπευτικού προγράμματος «The CAPBS positive behavioural support coaches programme» Είναι πιστοποιημένος εκπαιδευτής από τον ΕΟΠΠΕΠ (εθνικό οργανισμό πιστοποίησης προσόντων και επαγγελματικού προσανατολισμού) του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων σχετικά με την διδακτική του και επαγγελματική του εμπειρία σε άτομα με ψυχικές διαταραχές που διαβιούν εκτός ιδρυμάτων.
Συμμετείχε σε σειρά κλινικών εργαστηρίων με θέμα «κλινική συλλογιστική και θεραπευτική προσέγγιση στον αυτισμό». Ο ίδιος έχει υπάρξει εισηγητής σε πληθώρα συνέδριων και παρουσιάσεις θεμάτων που σχετίζονται με την ειδική αγωγή.
Είναι μέλος του συλλόγου Ελλήνων Εργοθεραπευτών. Είναι μέλος του Ελληνικού Επιστημονικού Δικτύου για τις Διαταραχές του Αυτιστικού Φάσματος. Συνεχίζει την επιμόρφωση του τόσο σε σεμιναριακό όσο και σε συνεδριακό επίπεδο. Είναι ιδιοκτήτης και επιστημονικός υπεύθυνος του κέντρου ανάπτυξης παιδιού και εφήβου «Ώθηση». Είναι εξωτερικός συνεργάτης στο ΤΥΠΕΤ (ταμείο υπαλλήλων Εθνικής Τράπεζας) και εξωτερικός συνεργάτης στο Κέντρο Παιδιού και Εφήβου.

Η Μαραμή Μαρία είναι Φιλόλογος – Ειδική Παιδαγωγός, απόφοιτη της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση από το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας. Διαθέτει κατάρτιση και επάρκεια στη χορήγηση σταθμισμένων εργαλείων αξιολόγησης μαθησιακών δυσκολιών, όπως το ΑΘΗΝΑ Τεστ, Detroit Test και ΛΑ-ΤΩ, καθώς και στην ερμηνεία των αποτελεσμάτων τους. Έχει εκπαιδευτεί σε τεκμηριωμένες μεθοδολογίες παρέμβασης, διαθέτει πιστοποιήσεις επιμορφώσεων στους τομείς των μαθησιακών και αναπτυξιακών διαταραχών, της διδακτικής των φιλολογικών μαθημάτων και της ειδικής αγωγής γενικότερα. Εξειδικεύεται στην αποκατάσταση παιδιών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες, όπως Δυσλεξία, Δυσαριθμησία, Δυσορθογραφία και Δυσγραφία. Έχει εργαστεί σε δομές ειδικής αγωγής και κέντρα ειδικών θεραπειών, με αρμοδιότητες που περιλαμβάνουν διαγνωστική αξιολόγηση, εκπαιδευτική παρέμβαση, εξατομικευμένα και ομαδικά προγράμματα, καθώς και οργάνωση μελέτης βάσει των αρχών της διαφοροποιημένης διδασκαλίας. Είναι πιστοποιημένη στη Γραφή και Ανάγνωση του συστήματος Braille, καθώς και στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, έχοντας ολοκληρώσει τον πρώτο κύκλο εκπαίδευσης ως διερμηνέας ΕΝΓ. Είναι ενεργό μέλος του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συνδέσμου Ειδικής Αγωγής (ΠΕΣΕΑ), με διαρκή επιμόρφωση και προσήλωση στην επιστημονική και παιδαγωγική της εξέλιξη.

Η Κονάνου Παναγιώτα είναι Φιλόλογος- Ειδική παιδαγωγός και υπηρετεί τη μέση ιδιωτική και δημόσια εκπαίδευση 19 έτη. Έχει συμμετάσχει ως εισηγήτρια σε συνέδρια ιστορικού περιεχομένου, ωστόσο η ανάγκη της για διαρκή επιμόρφωση την οδήγησε στην ολοκλήρωση του πρώτου της Μεταπτυχιακού Προγράμματος με τίτλο «Σπουδές στην Εκπαίδευση» του ΕΑΠ, στα πλαίσια του οποίου εκπόνησε διπλωματική έρευνα με τίτλο «Εμπόδια στη μάθηση ενηλίκων με προβλήματα όρασης». Το 2010 παρακολούθησε το ετήσιο πρόγραμμα εξειδίκευσης στο ΕΚΠΑ με τίτλο «Θέματα Ειδικής Αγωγής: Μαθησιακές Δυσκολίες- Δυσλεξία. Έχει εργαστεί ως εκπαιδεύτρια στην Εθνική Ομοσπονδία Τυφλών διδάσκοντας σε εκπαιδευτικούς το σύστημα γραφής και ανάγνωσης τυφλών Braille, προκειμένου να λάβουν την ανάλογη πιστοποίηση. Ένας άλλος τομέας της εκπαίδευσης που προσέλκυσε το ερευνητικό της ενδιαφέρονκαι με τον όποιο ασχολήθηκε επισταμένως είναι εκείνος της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Μετά την επιμόρφωση της στο Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας και μετέπειτα στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου στη «Διαπολιτισμική εκπαίδευση: Ετερότητα, αποδοχή, ένταξη και σχολείο» δίδαξε την ελληνική γλώσσα σε πρόσφυγες και μετανάστες στο Εσπερινό Γυμνάσιο Αγίου Δημητρίου. Οι μαθητές της την δίδαξαν πως στις δυσκολίες τους πρέπει να βλέπει ευκαιρίες και προκειμένου να ενισχύσει την ευελιξία που απαιτεί η σύγχρονη συμπεριληπτική εκπαίδευση παρακολούθησε το μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Πανεπιστήμιου Λευκωσίας σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πατρών με τίτλο «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση».

Η Μαρία Τσάπε είναι απόφοιτος του τμήματος Λογοθεραπείας του Ανώτατου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Πατρών, από το 2015. Είναι κάτοχος του Δι-ιδρυματικού Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών μεταξύ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου με τίτλο ‘’Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση Ατόμων με Προβλήματα Προφορικού και Γραπτού Λόγου’’.
Από το 2015, εργάζεται στον ιδιωτικό τομέα σε ατομικές και ομαδικές θεραπείες παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές, Αρθρωτικές και Φωνολογικές Δυσκολίες, Διαταραχές Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας, Νοητική Υστέρηση, δυσπραξία λόγου, καθυστέρηση ομιλίας. Επιπλέον, έχει εργαστεί σε σχολικά πλαίσια ως συνοδός παράλληλης στήριξης.
Στα πλαίσια της συνεχούς επιμόρφωσης παρακολουθεί ατομικές εποπτείες, επιπλέον έχει παρακολουθήσει ομαδικές εποπτείες καθώς και πλήθος επιμορφωτικών σεμιναρίων και ημερίδων που αφορούν τις Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος, την γλωσσική ανάπτυξη και τις διαταραχές της, στις διαταραχές κινητικού προγραμματισμού της ομιλίας σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας.
Έχει παρακολουθήσει σειρά σεμιναρίων που αφορούν σε μεθόδους παρέμβασης, όπως το Oral Placement Therapy- Στοματοπροσωπική Θεραπεία, το PECS – Σύστημα Εναλλάκτικης Επικοιωνίας μέσω της ανταλλαγής εικόνων, τα SIMATA- Αναπτυξιακή Λεκτική Δυσπραξία, το TEACCH- Πρόγραμμα δομημένης εκπαίδευσης παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος, έχει παρακολουθήσει πρόγραμμα 40 ωρών για την θεραπεία και αποκατάσταση των Διαταραχών Αυτιστικού Φάσματος Μέσης και Χαμηλής Λειτουργικότητας. Τέλος είναι πιστοποιημένη χορηγήτρια του Ψυχομετρικού Εργαλείου λογομέτρο-τεστ γλωσσικής αξιολόγησης για την ανίχνευση Γλωσσικών Δυσκολιών στον προφορικό και στον γραπτό λόγο σε παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας.
Εργάζεται στην « Ώθηση» από το 2017.

Η Ηλιάνα Καρδάση είναι απόφοιτη της φιλοσοφικής σχολής του τμήματος φιλολογίας του εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.Στην εκπαίδευση της εντάσσονται ορισμένα σεμινάρια τα οποία έχει εκπληρώσει με επιτυχία. Το ένα σεμινάριο αφορά την Διαπολιτισμική εκπαίδευση: Θεωρητικές και βιωματικές προσεγγίσεις του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το άλλο σεμινάριο αφορά την Ειδική Αγωγή του Πανεπιστημίου Πατρών. Είναι κάτοχος του πτυχίου ECPE( Certificate of Proficiency in English ), Cambridge Assessment, University of Michigan. Στη διάθεση της κατέχει επίσης και IT skills as essential standard level, ΚΕΚ ΣΠΟΥΔΗ ΚΔΒΜ. Στην παρούσα φάση κάνει το μεταπτυχιακό της στην Ειδική Αγωγή στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας. Εργάζεται στο κέντρο ανάπτυξης παιδιού και εφήβου «Ώθηση» από τον Σεπτέμβριο του 2024.Τέλος, ως Φιλόλογος διαθέτει και την άδεια άσκησης διδασκαλίας της από την Δευτεροβάθμια εκπαίδευση Αθηνών.

Η Σοφία Τσαρουχά είναι Ψυχολόγος και Συνθετική Ψυχοθεραπεύτρια, κάτοχος άδειας ασκήσεως επαγγέλματος. Είναι απόφοιτη του προγράμματος Εφαρμοσμένης Ψυχολογίας του University of Derby, από το οποίο απέκτησε και τον μεταπτυχιακό της τίτλο σπουδών στη Συνθετική Συμβουλευτική και Ψυχοθεραπεία. Η θεραπευτική της προσέγγιση βασίζεται στη συνθετική μέθοδο, ενσωματώνοντας τρεις διαφορετικές προσεγγίσεις: την Ψυχοδυναμική, την Προσωποκεντρική και τη Γνωσιακή-Συμπεριφορική. Παράλληλα, ολοκληρώνει την εξειδίκευσή της στη Βραχεία Εντατική Δυναμική Ψυχοθεραπεία (ISTDP) στο Ιατρικό Ψυχοθεραπευτικό Κέντρο (Ι.Ψ.Κ.). Έχει παρακολουθήσει αρκετές επιμορφώσεις σχετικά με τις νευροαναπτυξιακές διαταραχές, όπως επίσης έχει προσφέρει εθελοντικά τις υπηρεσίες της σε δομές που αφορούσαν τα παιδιά (Ε.Θ.Μ.Α.). Δραστηροποιείται στον χώρο της ψυχικής υγείας απο το 2017 μέχρι και σήμερα όπου παρέχει τις υπηρεσίες της, τόσο σε εφήβους όσο και σε ενήλικες.

Η Ανεμογιάννη Ελισσάβετ είναι εργοθεραπεύτρια, απόφοιτη του Τμήματος Εργοθεραπείας του ΤΕΙ Αθήνας, με άδεια ασκήσεως επαγγέλματος. Διαθέτει δεκαετή κλινική εμπειρία στον τομέα της παιδιατρικής εργοθεραπείας, προσφέροντας υπηρεσίες σε παιδιά, εφήβους και τις οικογένειές τους. Έχει εμπειρία στην υποστήριξη παιδιών με αναπτυξιακές διαταραχές, όπως η Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ), οι διαταραχές αισθητηριακής επεξεργασίας, η δυσπραξία, η δυσγραφία, η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής - Υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ), η νοητική αναπηρία, μεταξύ άλλων. Έχει ολοκληρώσει εκπαίδευση στη δομημένη εκπαίδευση TEACCH, στην Αισθητηριακή Ολοκλήρωση, στις αναπτυξιακές διαταραχές κινητικού συντονισμού, στις κοινωνικές ιστορίες (Social Stories) καθώς και στα θεραπευτικά πρωτόκολλα MORE και Wilbarger. Είναι επίσης καταρτισμένη στη χορήγηση και ερμηνεία αξιολογητικών εργαλείων(DTVP-2, DTVP-3, VMI, TVPS, Sensory Profile), στη μέθοδο σίτισης SOS και στην αξιολόγηση και αντιμετώπιση στη δυσγραφία. Παρακολουθεί διαρκώς επιμορφωτικά σεμινάρια και συμμετέχει σε εποπτικές συναντήσεις, με στόχο την επαγγελματική της εξέλιξη και την παροχή σύγχρονων και αποτελεσματικών θεραπευτικών παρεμβάσεων. Είναι μέλος του Πανελλήνιου Συλλόγου Εργοθεραπευτών.

Η Μαργαρίτα Κρομμύδα είναι απόφοιτη του Τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης με Μεταπτυχιακό Τίτλο Σπουδών στο Μοντέλο Συνθετικής Ψυχοθεραπείας. Έχει εκπαιδευτεί στην Πρώιμη Παρέμβαση (Portage), καθώς και στα αξιολογητικά εργαλεία Ados/ Adi-R 2 και στο Bayley Scales of Infant and Toddler Development Screening Test-III, για τα οποία διαθέτει πιστοποίηση χορήγησης.
Η κλινική της κατάρτιση και εμπειρία αφορά στην αξιολόγηση και θεραπευτική παρέμβαση παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας με Αναπτυξιακές Διαταραχές, Διαταραχές Συμπεριφοράς, Ψυχοσυναισθηματικές Διαταραχές. Συνεχίζει να καταρτίζεται μέσω εκπαιδευτικών σεμιναρίων και εποπτειών των περιστατικών της.

Η Μαρία Κόκκου είναι απόφοιτη του Τμήματος Εργοθεραπείας του Α.Τ.Ε.Ι. Αθήνας. Έχει τελέσει την κλινική και πρακτική της άσκηση σε πλαίσια παιδιατρικού και ψυχιατρικού τομέα.
Εργάζεται στον παιδιατρικό τομέα από το 2016 συνεργαζόμενη με κέντρα ειδικής αγωγής με αντικείμενο την εργοθεράπευτικη αξιολόγηση και θεραπευτική παρέμβαση παιδιών με Αναπτυξιακές Διαταραχές, Διαταραχές κινητικού ελέγχου, Διαταραχές αισθητηριακής επεξεργασίας, Σύνδρομα κ.α.
Έχει εκπαιδευτεί στη χορήγηση αναπτυξιακών και νευρολογικών τεστ. Έχει λάβει πιστοποίηση στην Ασθητηριακή Ολοκλήρωση (S.I και S.I. baby) στο πρωτόκολλο M.O.R.E καθώς επίσης έχει παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων και συνεδρίων που άπτονται των επιστημονικών ενδιαφερόντων της και συνεχίζει την επιμόρφωση της μέχρι και σήμερα, επίσης, με εποπτείες των περιστατικών της.

Η Ζάχου Χρύσα είναι απόφοιτος του Τμήματος Εργοθεραπείας του Ανώτατου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Αθηνών. Πραγματοποίησε την Κλινική της Άσκηση στο Παιδοψυχιατρικό Τμήμα του Τζάνειου Νοσοκομείου και στο ''Χατζηπατέρειο'' Κέντρο Αποκατάστασης & Στήριξης Παιδιού (Κ.Α.Σ.Π), όπου ασχολήθηκε με παιδιά με νευρολογικές και αναπτυξιακές διαταραχές. Επίσης, πραγματοποίησε την Πρακτική της Άσκηση στο Τμήμα Εργοθεραπείας του Θριάσιου Νοσοκομείου, όπου ασχολήθηκε με ενήλικες με νευρολογικές διαταραχές και στην Παιδοψυχιατρική Κλινική του Νοσοκομείου Παίδων ''Αγία Σοφία''.
Έχει εκπαιδευτεί μέσω σεμιναρίων στη μέθοδο της Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης, στην Αξιολόγηση και Αντιμετώπιση της Δυσγραφίας και στη μέθοδο Sherborne Developmental Movement, μια κινησιοπαιδαγωγική μέθοδο που στοχεύει τόσο στην ανάπτυξη των σωματικών ικανοτήτων όσο και στην ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων. Εργάζεται από το 2018 σε ιδιωτικά πλαίσια ειδικών θεραπειών για παιδιά με αναπτυξιακές και νευρολογικές διαταραχές και συνεχίζει να εκπαιδεύεται μέσω σεμιναρίων και ατομικών εποπτειών.

Είναι Λογοθεραπεύτρια, απόφοιτη του Τμήματος Λογοθεραπείας του ΑΤΕΙ Πελοποννήσου και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στη Νευροαποκατάσταση με εξειδίκευση στη Γνωστική Νευροαποκατάσταση από το Τμήμα Ιατρικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Από το 2017 εργάζεται στον ιδιωτικό τομέα και διαθέτει επαγγελματική και κλινική εμπειρία στην αξιολόγηση και παρέμβαση σε παιδιά και εφήβους με ευρύ φάσμα δυσκολιών, όπως Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ), Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ), αρθρωτικές και φωνολογικές διαταραχές, δυσπραξία του λόγου, αναπτυξιακή γλωσσική καθυστέρηση, καθώς και επικοινωνιακές διαταραχές.
Στο πλαίσιο της συνεχούς επιμόρφωσης, έχει παρακολουθήσει σειρά ατομικών και ομαδικών εποπτειών και εξειδικευμένων θεραπευτικών σεμιναρίων, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται το PECS-Σύστημα Εναλλακτικής επικοινωνίας μέσω της ανταλλαγής εικόνων, το πρόγραμμα MAKATON-ενλλακτικό και επαυξητικό σύστημα επικοινωνίας, η προσέγγιση Palin Parent-Child Interaction Therapy για τη θεραπεία τραυλισμού στη προσχολική ηλικία, η μέθοδος SOS για διαταραχές σίτισης κ.ά. Επίσης, έχει εκπαιδευτεί σε εργαλεία αξιολόγησης της γλωσσικής ανάπτυξης και επικοινωνίας, όπως το Πρωτόκολλο Λογοπεδικής Αξιολόγησης Σχολικής Ηλικίας (ΠΛΑΣΗ), η Δοκιμασία Εκφραστικού Λεξιλογίου, η Δοκιμασία Γλωσσικής Έκφρασης και Αντίληψης (ΔΓΑΕ).
Η θεραπευτική της προσέγγιση βασίζεται σε επιστημονικά τεκμηριωμένες μεθόδους και επικεντρώνεται στη δημιουργία ενός ασφαλούς και υποστηρικτικού πλαισίου, προσαρμοσμένου στις ανάγκες του κάθε παιδιού και της οικογένειάς του. Παραμένει στη διαρκή θεραπευτική εξέλιξη της μέσω της τακτικής συμμετοχής σε ατομική εποπτεία, που εμπλουτίζει την κλινική σκέψη και ενδυναμώνει την πρακτική της.
Αποφοίτησε από το τμήμα Λογοθεραπείας του Α.Τ.Ε.Ι Πελοποννήσου το 2017. Το 2024 άρχισε να φοιτά στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα με θέμα Επιστήμες της Αγωγής: Ειδική και Ενιαία Εκπαίδευση στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Κατά τη διάρκεια των σπουδών της παρείχε εθελοντικά τις υπηρεσίες της σε κέντρα ημέρας παιδιών και κέντρα αποκατάστασης ενηλίκων.
Από το 2018 έως σήμερα εργάζεται με παιδιά με διαταραχές επικοινωνίας, λόγου και ομιλίας. Έχει εργαστεί σε ψυχοπαιδαγωγικά κέντρα, σε κέντρο πρώιμης παρέμβασης και ως συνοδός παράλληλης στήριξης.
Έχει λάβει εκπαίδευση της Εντατικής Αλληλεπίδρασης, Παιχνιδιού στο πάτωμα (Floortime), Foodtime Therapy (βασισμένο σε προσεγγίσεις Floortime και SOS), βασικό σεμινάριο του Γλωσσικού προγράμματος MAKATON, πρόγραμμα δομημένης διδασκαλίας TEACCH, βασική κατάρτιση PECS, Αναπτυξιακή λεκτική δυσπραξία SIMATA. Επίσης, έχει παρακολουθήσει εποπτικούς κύκλους Αναπτυξιακής Λογοθεραπείας, και σεμινάρια που αφορούν την σίτιση, την μυολειτουργική αποκατάσταση, την σχέση θεραπευτών- γονέων.

Η Κατερίνα Χριστοφόρου είναι Ψυχολόγος, με άδεια ασκήσεως επαγγέλματος & Συστημική - Οικογενειακή Ψυχοθεραπεύτρια. Απόφοιτη του Τμήματος Κλινικής Ψυχολογίας και Ψυχανάλυσης του Πανεπιστημίου Paul-Valéry III στο Μονπελιέ της Γαλλίας και απόφοιτη του Ινστιτούτου Λόγω Ψυχής στη Συστημική Ψυχοθεραπεία και Οικογενειακή Θεραπεία ( Συνθετικό μοντέλο SANE).
Από την αρχή της επαγγελματικής της πορείας έχει ασχοληθεί με παιδιά, εφήβους και οικογένειες, προσφέροντας συμβουλευτική και θεραπευτική στήριξη σε δημόσιες και ιδιωτικές δομές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Στο επίκεντρο της δουλειάς της βρίσκεται η οικογένεια, καθώς η αλλαγή και η φροντίδα ξεκινούν από τη σχέση.
Ειδικεύεται στη συμβουλευτική γονέων, στις οικογενειακές συνεδρίες και στις ομάδες γονέων. Ενθαρρύνει τους γονείς να ανακαλύψουν νέους τρόπους επικοινωνίας, να κατανοήσουν καλύτερα τα παιδιά τους και να νιώσουν πιο ασφαλείς και λειτουργικοί στο ρόλο τους.
Έχει εμπειρία στην υποστήριξη οικογενειών με παιδιά στο φάσμα του αυτισμού και με νευροαναπτυξιακές δυσκολίες. Κύριο μέλημά της είναι να δημιουργεί ένα χώρο αποδοχής, ενσυναίσθησης και πρακτικής στήριξης.
Στην προσέγγισή της συνδυάζει στοιχεία από το συστημικό και αφηγηματικό μοντέλο, την ψυχαναλυτική θεωρία και την ψυχολογία του σώματος. Έχει παρακολουθήσει επιμορφώσεις σε θεραπευτικές τεχνικές για παιδιά και ενήλικες, όπως η χρήση της φαντασίας, των αφηγήσεων και της περιγραφής της οικογένειας ως εργαλείο κατανόησης.

Η Φιλτικάκη Κανέλλα είναι πτυχιούχος Λογοθεραπείας του ΑΤΕΙ Ιωαννίνων και κάτοχος άδειας ασκήσεως επαγγέλματος. Διαθέτει εμπειρία στην αποκατάσταση λόγου και επικοινωνίας παιδιών με ποικίλες αναπτυξιακές δυσκολίες, όπως Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ), ΔΕΠ-Υ, γλωσσικές διαταραχές, δυσαρθρία, παιδική απραξία και άλλες επικοινωνιακές προκλήσεις.
Έχει εργαστεί σε σύγχρονα θεραπευτικά κέντρα, παρέχοντας πρώιμη και εξατομικευμένη παρέμβαση, προσαρμοσμένη στις ανάγκες κάθε παιδιού. Παράλληλα, έχει παρακολουθήσει πληθώρα εξειδικευμένων εκπαιδεύσεων και σεμιναρίων, με ιδιαίτερη εστίαση στον αυτισμό, στον οποίο έχει μετεκπαιδευτεί μέσω πιστοποιημένου προγράμματος του Πανεπιστημίου Πατρών.
Διαθέτει εκπαίδευση σε σύγχρονες μεθόδους παρέμβασης για παιδιά με ΔΑΦ ή άλλες επικοινωνιακές δυσκολίες, όπως, Floortime Approach, Εντατική Αλληλεπίδραση (Intensive Interaction), Δημιουργία και Χορήγηση Κοινωνικών Ιστοριών (Social Stories), Μέσα Εναλλακτικής Επικοινωνίας , PECS, MAKATON κ.α
Επιπλέον, είναι εκπαιδευμένη σε σύγχρονες μεθόδους μυολειτουργικής θεραπείας και στη διαφοροδιάγνωση και θεραπευτική προσέγγιση της παιδικής απραξίας της ομιλίας. Στο πλαίσιο της ολιστικής προσέγγισης στην παρέμβαση, έχει παρακολουθήσει και το πρώτο στάδιο εκπαίδευσης στην Αισθητηριακή Ολοκλήρωση (Sensory Integration – Paediatrics) και εξειδικευμένου εποπτικού κύκλου για τη σίτιση. Είναι επίσης πτυχιούχος Διερμηνέας Ολικής Επικοινωνίας και Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας.
Συνεχίζει διαρκώς να επιμορφώνεται, παρακολουθώντας σύγχρονα επιστημονικά και εποπτικά προγράμματα, με στόχο τη βέλτιστη υποστήριξη του παιδιού και της οικογένειας.

Η Πανδώρα Πανταζή είναι Ψυχολόγος, απόφοιτη του τμήματος Ψυχολογίας του Εθνικού καιΚαποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και κάτοχος άδειας ασκήσεως επαγγέλματος. Εχειπραγματοποιήσει μεταπτυχιακές σπουδές στην Κλινική Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο τουLeiden, καθώς και στη Συμπεριφορική Επιστήμη στο Πανεπιστήμιο Radboud στην Ολλανδία.
Εχει παρακολουθήσει πλήθος επιμορφωτικών σεμιναρίων σχετικά με την ψυχική υγείαπαιδιών και εφήβων, ενώ η θεραπευτική της προσέγγιση βασίζεται στο Γνωσιακό-Συμπεριφορικό μοντέλο. Η εμπειρία της περιλαμβάνει την κλινική αξιολόγηση καιψυχοθεραπευτική παρέμβαση σε παιδιά, εφήβους και ενήλικες σε ατομικό και ομαδικόεπίπεδο, καθώς και την ακαδημαϊκή έρευνα. Παράλληλα, έχει προσφέρει εθελοντικά τιςυπηρεσίες της σε ενήλικες με ψυχικές διαταραχές, καθώς και σε παιδιά, εφήβους καιεκπαιδευτικούς για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού. Συνεχίζει ναεπιμορφώνεται μέσω της διαρκούς συμμετοχής της σε εκπαιδευτικά προγράμματα και σεεποπτείες των περιστατικών της.

Η Αναστασία Αθανασίου είναι εργοθεραπεύτρια, απόφοιτος του Τμήματος Εργοθεραπείας της Σχολής Επιστημών Υγείας και Πρόνοιας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, και μέλος του Πανελλήνιου Συλλόγου Εργοθεραπείας (ΠΣΕ). Κατά τη διάρκεια των σπουδών της πραγματοποίησε τις κλινικές ασκήσεις στη Μονάδα Ανακουφιστικής Φροντίδας "Γαλιλαία" (για άτομα με καρκίνο και ALS), στην Ειδική Μονάδα Ψυχοκοινωνικής Αποκατάστασης και Επαγγελματικής Επανένταξης (ΙΑΣΩΝ – πρώην ΕΠΙΨΥ) και στο ΚΟ.ΚΕ.Ψ.Υ.Π.Ε. Αθηνών.
Έχει εργαστεί σε κέντρα ειδικών θεραπειών και διαθέτει εμπειρία στην αξιολόγηση και παρέμβαση σε παιδιά και εφήβους με νευροαναπτυξιακές διαταραχές (όπως αυτισμός, ΔΕΠΥ κ.ά.), καθώς και σε παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην αδρή και λεπτή κίνηση. Συμμετέχει διαρκώς σε σεμινάρια και εκπαιδευτικά προγράμματα (π.χ. «Κοινωνικές Ιστορίες: Η χρήση τους σε παιδιά με Αναπτυξιακές Διαταραχές», «Οι δυσκολίες γραφοκινητικής επίδοσης από την εργοθεραπευτική οπτική» κ.α.) με στόχο την εφαρμογή σύγχρονων θεραπευτικών προσεγγίσεων που υποστηρίζουν το παιδί και την οικογένειά του. Παράλληλα, στο πλαίσιο της επαγγελματικής της ανάπτυξης, συμμετέχει σε ατομικές εποπτείες από έμπειρους συναδέλφους εργοθεραπευτές, για την καλύτερη στήριξη και εμπλουτισμό της θεραπευτικής της πρακτικής. Έχει λάβει πιστοποίηση στην αισθητηριακή ολοκλήρωση (Sensory Integration S.I), καθώς και για την προσέγγιση «CO-OP Approach. Η «CO-OP ApproachTM» είναι μια διεθνώς αναγνωρισμένη προσέγγιση βασισμένη στην εκτέλεση έργων, για παιδιά & ενήλικες.
Στόχος της είναι, μέσα από τη θεραπευτική διαδικασία, τα παιδιά να κατακτούν τη μέγιστη δυνατή λειτουργικότητα και αυτονομία, με ενεργή εμπλοκή τόσο των γονιών όσο και των σημαντικών άλλων. Η ανάπτυξη μιας ουσιαστικής θεραπευτικής σχέσης είναι ιδιαίτερα σημαντική και επιτυγχάνεται μέσα από δραστηριότητες που ανταποκρίνονται στα ενδιαφέροντα των παιδιών και των εφήβων (όπως το παιχνίδι), ενώ παράλληλα λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαίτερες ανάγκες τους, η ιατρική εκτίμηση και το οικογενειακό τους πλαίσιο.